Wednesday, November 20Lirik, News dan Review

Bisa Gini Ya, Klipnya Yungblud Mirip Ama Demo Kemarin

Tapi bukan demo anak STM / SMK yak, tapi yang kemarin yang Mahasiswa, yang beneran. Jadi ni video klipnya sama-sama “diserang” sama oknum aparat. Cuman kalau di klip Yungblud dia di-DOR! dan mokat alias mati. Videonya sendiri untuk lagu yang berjudul Hope For The Underrated Youth, single yang mewakili EP Yungblud bertitel sama yakni The Underrated Youth, siap rilis tanggal 11 Oktober.

Satu hal yang 100 % kebetulan sekali ya, pas banget kejadiannya. Hal yang kerennya lagi, adalah pesan “pemuda tak perlu kekerasan” dalam menyelesaikan soal. Ada adegan dimana Yungblud marah-marah kepada kawannya yang memegang senjata dan berlatih tembak. Kemudian terjadi pertengkaran kecil seperti sedang berdialog

“coi, ngapain lu, berlagak jago? Pake otak lu bukan bacot plus otot dan maen dor aja kali, sama aja dong kaya oknum aparat dan oknum pemerentah, gimana si lu”

Macem kemarin kan begitu, kaga ada yang main gebag-gebug dari pendemo, cuman bersuara dan menyuarakannya dalam berbagai cara asal bukan kekerasan. Eh ini oknum aparat yang kuampret abis, maen gubak-gebuk aje. Tapi ya gak bisa dipungkiri juga ya, dari sisi pendemo kayanya ada juga tuh yang disusupi sama oknum-oknum gak jelas,

Apa yang dinyanyikan dan disuguhkan oleh Yungblud dan kejadian kemarin berpesan hal yang sama. Harapan perlu diwujudkan dalam cara yang kreatif positif bukan hanya ucapan dan tindakan yang berwujud pasif negatif. Kekerasan? Tak perlulah coi, baik dari pendemo dan yang didemo.

Ner?


Lirik Underrated Youth Yungblud

If I left today
Would you wait for me or would you throw us all away?
Like the magazines say
Should I go right away?
Cut all of my hair off, and change my second name?
From a juvenile state

And just take my heart out
That’d make it better
I won’t be sorry
Better late than never
Just take my heart out
That’d make it better
Hidin’ all my feelings but I know that I’m not dreaming

‘Cause there’s hope for the underrated youth
And I’m so far from telling you the truth
‘Cause you keep on pulling me down, pulling me down, pulling me down
Yeah there’s hope for the underrated youth

Every day is an episode
I pick and mix with self-control
My head won’t let me go like if I died you’d never know
I made friends with the dark parts that are inside of my mind
I tie them up till they come up spiking juvenile rhymes
And my eyes are about to blow
But that’s all part of this freak show
My personality got fucked up by the Adderall
Got called an alien for bein’ myself
I ain’t got the patience to be someone else

So just take my heart out
That’d make it better
I won’t be sorry
Better late than never
Just take my heart out
That’d make it better
Hidin’ all my feelings but I know that I’m not dreaming

‘Cause there’s hope for the underrated youth
And I’m so far from telling you the truth
‘Cause you keep on pulling me down, pulling me down, pulling me down
Yeah there’s hope for the underrated youth

If I die, would you cry?
Or would you come and bury me alive?
If I die, would you cry?
Or would you come and bury me alive?
If I die, would you cry?
Or would you come and bury me alive?
If I die, would you cry?
Would you come and bury me alive?
(Would you come and bury me alive?)

There’s hope for the underrated youth
I’m so far from telling you the truth
Yeah, there’s hope for the underrated youth
And I’m so far from telling you the truth
You keep on pulling me down, pulling me down, pulling me down
Yeah there’s hope for the underrated youth
Yeah, yeah, yeah, yeah

the underrated youth the underrated youth

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

%d bloggers like this: